Český jazyk 30.3. - 3.4.
ČESKÝ JAZYK
Milé děti, podstatná jména rodu mužského jste zvládly na 1. Tento týden nás čeká souhrnné opakování podstatných jmen (příští týden si napíšeme testík na opakování podstatných jmen) a postupně přejdeme na slovesa. Není to nové učivo, ale možná jste něco zapomněly, takže si to připomeneme.
- Uč. str. 63/3 – přepsat do sešitu
- Uč. 64/5 – do sešitu napište jen správný tvar ze závorky a k tomu napište vzor ve stejném tvaru: lesy – hrady, kdo chce, ještě si barevně zvýrazní koncovku
- Uč. str. 64/7 – přepiš do sešitu a podtrhni vlnovkou slovesa
- Procvičování pravopisu str. 32
- Tohle cvičení vypracujte do sešitu a pošlete do konce týdne na e-mail luci.sch@seznam.cz nebo přes Komens, budu ho známkovat.
Tentokrát pozorujte maminku nebo tatínka, rozhlížej se a
- Piš pod sebe podstatná jména, která vidíš (celkem 20) a urči u nich vzor, př.:
hrnec – stroj mléko – město……,
Připomeň si zároveň, co jsou slovesa. Pozorně si přečtěte v učebnici na str. 66 rámeček PŘEHLED O SLOVESECH (CO UŽ ZNÁME). Víme, že slovesa vyjadřují děj.
Určitý slovesný tvar = určujeme u něho mluvnické kategorie (os.,čís. čas)
= učím se, děláte, umíš, nechtějí, namaluje, neumí
Neurčitý slovesný tvar = infinitiv = nelze u něj určit mluvnické kategorie,
= učit se, dělat, umět, nechtít, namalovat, neumět….. Všimli jste si, že končí na -t ? Taky může na -ci. Např. moci, péci, pomoci, obléci, ale může být i moct, péct, pomoct, obléct
b) Napiš 10 sloves v neurčitku (infinitivu), př.: vařit, zalévat…..
Žáci s IVP si mohou úkol č. 1 a 3 nakopírovat a jen doplnit i, y.